samedi 8 novembre 2014

In the neon unknown

In the grey of the streets
In the neon unknown
I look for a sign 
That I'm not on my own
That I'm not here alone
...
Stone, the world is stone
But I saw it once
With the star in my eyes.
When each colour rang out
In a thunderous chrome.
It's no trick of the light
I can't find my way home.
In a world of stone.
Cyndi Lauper - The World Is Stone. Gorgeous but so sad. And the original french song is even sadder.



I don't like neon and black. Or more precisely, not anymore. It reminds me too much of my babybat days. But I've just discovered I love allover grey with just a touch of neon. As a matter of fact, I'm thinking of making a striped grey and black Nuvem with a thin neon pink edging. So, further in this post I'll link to some Ravelry inspiration. I wanted to link to projects, but I didn't know if the people who have made these projects would agree with my linking, even if one has to register to Rav to see them. So I restricted myself to patterns. But do a project search with the "neon" tag, and a myriad of beauties will appear, sweaters with a wee touch of neon, in particular :)

Je n'aime  pas le fluo avec le noir. Ou plus précisément, je n'aime plus; ça me rappelle trop mes jours de babybat. Mais je viens de découvrir que j'adore le gris avec juste une touche de fluo. En fait, je pense sérieusement à un Nuvem gris et noir rayé avec juste une mince bande de rose fluo au bord. Plus bas dans ce billet je vais donc linker vers un peu d'inspiration Ravelry. Au début je voulais poster des liens vers des projets, mais je me suis dit que les tricoteuses de ces projets ne seraient peut-être pas d'accord, même s'il faut s'inscrire sur Rav pour les voir. Je me suis donc contentée des patrons. Aussi, faites une recherche de projets avec "neon" comme tag, vous verrez une myriade de beautés, notamment des pulls avec juste un liséré.


1 commentaire:

Bonjour. Votre commentaire sera pris en compte dès que je pourrai le lire et le poster. Je suis obligée de lmodérer, c'est pour cela qu'ils n'apparaissent pas immédiatement, veuillez m'en excuser.

Hi. I'll read and post your comment as soon as I can get to it. I'm unfortunately under the obligation to moderate comments, that's why your comment won't appear right away on the page. I apologize for this.