mardi 25 novembre 2014

The Sarrans Dam - le barrage de Sarrans

Near my late grandmother's commune, there is a big electrical dam on the Truyère river,  that was built circa 1920, if I recall well. They empty it every 30 years. Last time I was a wee baby, this summer is the second time (and the first I remember) I saw it empty. If I'm lucky I might see it once again. It's amazing, there was no vegetation , appart from the biggest trees that stand, all blackened, like burnt skeletons, and the ghostly ruins. Now they are filling the dam again, the water has started to rise, you can see the process over here.

Près de la commune de feue ma grand-mère, il y a cet énorme barrage électrique sur la Truyère qui a été construit vers 1920 si je me souviens bien. Tous les trente ans,ils le purgent. La dernière fois j'étais bébé et je ne me souvenais pas, cet été c'était la deuxième fois et si je suis chanceuse je le verrai encore une fois. C'était extraordinaire, il n'y avais plus de végétation à part les squelettes noircis des plus gros arbres, et les ruines. C'était fantomatique. Depuis un mois ils remplissent à nouveau le barrage et les eaux montent, vous pouvez suivre le processus ici.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Bonjour. Votre commentaire sera pris en compte dès que je pourrai le lire et le poster. Je suis obligée de lmodérer, c'est pour cela qu'ils n'apparaissent pas immédiatement, veuillez m'en excuser.

Hi. I'll read and post your comment as soon as I can get to it. I'm unfortunately under the obligation to moderate comments, that's why your comment won't appear right away on the page. I apologize for this.